Noca på vift i världen!

2017-03-19
17:17:08

Onsdag 15/3 – hemfärd

Den sista morgonen i Budapest och jag valde att gå upp och njuta av en frukost själv på balkonen/terrassen för att ta in stadens ljud en sista gång. Vi packade ihop det sista för att samlas 9:15 för avfärd mot flygplatsen. Vi skulle till terminal 2b och då sa vår chaufför att den också kallades för Shakespeare eller Hamlet terminalen (2b or not 2b, fattar ni?). När vi kom fram till terminalen och skulle checka in bagage var jag och Nathalie tvungna att checka in vårt handbagage för att de var för stora för att ha under sätet framför oss och det var för lite plats i hyllorna ovanför oss i förhållande till antal passagerare på planet vilket var lite surt. Vi fick ungefär en timme inne på flygplatsen innan planet skulle gå så vi kollade runt litegrann och satte oss ner och pratade. Jag och Nathalie började dra oss mot gaten ca en halvimma innan planet skulle lyfta och så att det då stod ”last call” om vårt plan så vi skyndade oss dit. Vi gick på planet och satte oss och sedan for det inväg hemåt. Resan tog ca 2h och 20min, och när vi var framme på Arlanda hämtade vi ut vårt bagage och gick ut för att ta oss hem på egen hand. 

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: